Prowadzenie własnej kawiarni czy restauracji to marzenie wielu osób. Zmęczeni etatem w biurze marzą o miejscu, gdzie będą spędzać czas z przyjaciółmi i jednocześnie zarabiać. Miejsce to ma być oczywiście klimatyczne, oryginalne, a przy tym dochodowe. Choć tego typu wyobrażenia o własnym lokalu mają niewiele wspólnego z rzeczywistością, bo branża gastronomiczna to przede wszystkim ciężka praca, prowadzenie własnego lokalu może być dobrym pomysłem na biznes. Oczywiście pod warunkiem, że starannie przemyślimy jego rodzaj i lokalizację oraz napiszemy rozsądny biznesplan.

Jakiego typu lokal gastronomiczny sprawdzi się najlepiej?

Zacznijmy od tego, że zdecydowanie łatwiej i taniej stworzyć niewielka kawiarnię niż restaurację – do serwowania kawy, herbaty deserów i przekąsek wystarczy zdecydowanie skromniejsze zaplecze. Warto też pamiętać, że łatwiej znajdziemy klientów gotowych wydać kilkanaście złotych w kawiarni niż takich, którzy przeznaczą większą sumę na cały obiad. Co z konkurencją sieciówek? Badania rynku kawowego w Polce pokazują, że czas ich największej popularności powoli mija. Jak podkreślają eksperci z firmy Coffee Break, teraz najmodniejsze są niewielkie kawiarnie prowadzone przez pasjonatów kawy. Lokale z klimatem, wyróżniające się spośród innych. Takie, w których barista zna się na swoim fachu a nie tylko dorabia do studiów. W takim miejscu zamówimy nie tylko banalne cappuccino czy kawę z syropem, ale mamy szansę spróbować innych form parzenia kawy oraz skosztujemy różnych jej gatunków.

W otwarciu tego rodzaju lokalu dużą pomocą będą dla Ciebie eksperci z firmy Coffee Break. To firma stworzona przez pasjonatów czarnego napoju, którzy swoją działalnością chcą napędzać kawową rewolucję w Polsce i sprawić, że kultura picia kawy w naszym kraju wejdzie na nowy poziom. Na jaką pomoc możesz liczyć? Przede wszystkim Coffee Brak oferuje wynajem ekspresów do kawy. Często bariera do wejścia w biznes kawiarniany są ograniczone środki na zakup sprzętu dobrej jakości. A kupienie ekspresu gorszej jakości może przełożyć się na gorzej jakości kawę i mniejszy sukces kawiarni. Wynajem rozwiązuje ten problem. Dzięki temu za niższą cenę możesz mieć ekspres najwyższej jakości i wystartować w biznesie bez nadmiernych wydatków.

Na uwagę zasługują też kursy baristyczne organizowane przez Coffee Break. Taki kurs warto skończyć, jeśli chce się prowadzić kawiarnię, nawet jeśli nie planujemy osobiście stać za barem. Warto jednak dowiedzieć się jak najwięcej o kawie, żeby wiedzieć, jak lokal powinien funkcjonować. Rzecz jasna kurs baristyczny to też świetna metoda na przeszkolenie personelu w swoim lokalu. Wbrew rozpowszechnionym stereotypom barista nie jest po prostu osobą, która przyciska guziczki na ekspresie do kawy. Dobry barista to pasjonat i znawca kawy. Wie, jak ją zaparzyć, zna najnowsze trendy w tej dziedzinie. Umie doradzić klientowi rodzaj napoju i ciekawie opowiedzieć o serwowanej kawie. Poproszony o podanie kawy o określonych parametrach (na przykład mocna, przejrzysta, mało kwaśna) będzie wiedział, jak dobrać ziarna i sposób parzenia, by osiągnąć oczekiwane efekty.

Tego wszystkiego można nauczyć się na kursie baristycznym w Coffee Break. Na kursie adepci zawodu baristy poznają też tajniki latte art. – to sztuka polegająca na ozdabianiu kawy ze spienionym mlekiem wzorami. Najlepsi potrafią malować naprawdę skomplikowane rysunki, odpowiednio wlewając kawę do mleka. Klienci przepadają za tak ozdobionymi napojami i na pewno docenią kunszt baristy. Warto pamiętać, że wykwalifikowany i kontaktowy personel to połowa sukcesu każdego lokalu gastronomicznego, więc inwestycja w kurs baristyczny w Coffee Break na pewno będzie dla każdego właściciela kawiarni zyskowna.

Warto przeczytać