Coraz więcej firm dba o organizowanie szkoleń dla pracowników. Decydują się na to zarówno duże korporacje, jak i firmy stawiające dopiero pierwsze kroki w świecie biznesu. I chociaż zorganizowania takiego szkolenia jest dla przedsiębiorcy kolejną inwestycją, to korzyści, jakie można dzięki temu osiągnąć, zdecydowanie są tego warte. Przedstawiamy trzy powody, dla których warto organizować szkolenia dla pracowników. Mamy nadzieję, że lektura pomoże rozwiać wszelkie ewentualne wątpliwości.


 

Powód 1: Pozyskanie wykwalifikowanych pracowników

Pierwszym powodem, dlaczego warto organizować szkolenia dla pracowników, jest możliwość zbudowania wysoko wykwalifikowanego zespołu. Pracownicy będący ekspertami na swoich stanowiskach są dla firmy bezcenni, dlatego inwestowanie w ich rozwój stwarza przedsiębiorstwu możliwość szybszej realizacji przyjętej strategii biznesowej.


 

Powód 2: Motywacja pracowników

Uczestnictwo w szkoleniach udowadnia pracownikom, że szef dba o ich rozwój. Wyniki badań pokazują, że najsilniejszą motywacją dla pracowników jest właśnie możliwość nieustannego rozwoju i podnoszenia swoich kompetencji. Pracownicy, którzy mogą brać udział w szkoleniach, są więc bardziej zmotywowani do pracy, a tym samym silniej związani ze swoim pracodawcą.


 

Powód 3: Integracja

Uczestniczenie w szkoleniach pracowniczych to także doskonała forma integracji. Pracownicy mają okazję bliżej poznać osoby, z którymi pracują, jak również zbudować wzajemne zaufanie i poczucie wspólnoty. Uczestnictwo w szkoleniu daje też możliwość wymiany informacji. Dobra atmosfera podczas szkolenia sprzyja odstresowaniu i wpływa na lepsze samopoczucie pracowników – co przekłada się na większy zapał do pracy i lepsze wyniki.


 

Jakie są najczęstsze obawy pracodawców?

Choć korzyści wynikające z organizacji szkoleń pracowniczych wydają się oczywiste, wielu pracodawców ma przed nimi pewne obawy. Przykładem mogą być mniejsze działalności, których szefowie wychodzą z założenia, że skoro firma jest jeszcze tak mała, to nie warto przeznaczać środków finansowych na szkolenia. Tacy pracodawcy uważają, że szkolenie być może byłoby przydatne, lecz na pewno nie na tym etapie rozwoju firmy. Nic bardziej mylnego: w szkolenia warto inwestować od samego początku istnienia firmy. Dzięki temu zgromadzimy o wiele większy kapitał, niż nam się wydaje: pracowników ze specjalistyczną wiedzą, zdolnych pracować o wiele bardziej efektywnie – co z kolei może się przyczynić do szybszego przekształcenia naszej firmy w średnie, a następnie duże przedsiębiorstwo. Pracodawcy boją się także tego, że wyszkolony pracownik może ich opuścić, uznając, że warunki zatrudnienia przestają spełniać jego oczekiwania. Nie możemy temu zaprzeczyć – pracownicy faktycznie mogą odejść. Pamiętajmy jednak, że z drugiej strony uczestniczenie w szkoleniach może sprawić, że pracownik będzie odczuwał większą satysfakcję z pracy i będzie czuł się przez nas doceniony – a tym samym istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będzie chciał zostać z nami na dłużej.

Warto przeczytać