W XXI wieku jako klienci szukamy informacji o wybranych firmach głównie za pośrednictwem stron internetowych bądź podstron na popularnych portalach społecznościowych. Dlatego też strony internetowe są pierwszym albo wręcz jedynym kontaktem z firmą! Jakie z tego płyną wnioski, szczególnie, jeśli siedzimy po drugiej stronie – stronie firmy?


Spójność wizerunku

Rodzi się kwestia spójności budowania wizerunku. Ludzie chcą wiedzieć, kto siedzi po drugiej stronie ekranu i czy rzeczywiście jest taki profesjonalny, na jakiego się kreuje. Sposobów na prezencję jest dużo, trzeba tylko poeksperymentować i wybrać taki, który się sprawdzi. Na przykład sesja zdjęciowa, dzięki której będziemy mogli pokazać ludzi pracujących dla firmy!
 

Sesja komercyjna

Cel sesji biznesowej jest oczywisty – chcemy przedstawić osoby, które pracują w firmie, jako profesjonalne i godne zaufania. Jako kogoś, kto znalazł się we właściwym miejscu. W dzisiejszym świecie dobrze jest widziane, jeśli sfotografowane zostaną przynajmniej najważniejsze osoby w firmie. Tu rodzi się problem, ponieważ prawdopodobnie każda z nich ma inną osobowość i charakter, a nie chcemy by cały zespół wyglądał niczym z oficjalnych zdjęć do dokumentów, gdzie, umówmy się, rzadko kto wychodzi dobrze. Dlatego ważne jest, by planowana sesja zdjęciowa uwzględniała wszelkie różnice i przekonała klienta, że właśnie trafił na najlepiej dobrany zespół w wybranej dziedzinie.

Portrety

 

 

Dlatego tak dobrze jest zdecydować się na portrety. Wprawny fotograf potrafi już na pierwszy rzut oka wychwycić osobowość modela i wymyślić dla niego trafną stylizację i scenografię. Nawet z niepozornych elementów układa piękne kompozycje. A nic lepiej nie oddaje charakteru ludzi, niż sesja portretowa. Mile widziane są zdjęcia z różnych perspektyw i w różnych pozach, niekoniecznie same uśmiechnięte i sztuczne. Najważniejsza jest mimika, wyraz twarzy, to, w jaki sposób ktoś patrzy. Przez to widać nie tylko profesjonalizm i pewność siebie, ale i wewnętrzne przekonanie o swojej misji.

Wiedza

Żeby zrobić dobre portrety, fotograf powinien wiedzieć, z kim ma do czynienia. Należy docenić sens rozmów wstępnych, przede wszystkim z prezesem, który opowie o wartościach, jakie reprezentuje firma, w jakich mediach się najczęściej udziela i kim są klienci. Później trzeba omówić pomysł na sesję, kolorystykę, dynamikę, w jaki sposób chce się przedstawić modeli, w jakim otoczeniu.

Czas na przygotowanie

 

Z oczywistych względów, należy odpowiednio wcześniej omówić planowaną sesję. Dać czas na przygotowanie się pracownikom, którzy staną się modelami. Pamiętajmy jednak, że nie ma ideałów, i jako fotograf dla bezpieczeństwa weź ze sobą pomocnika!

Warto przeczytać