Druk cyfrowy uznawany jest obecnie za jedną z najpopularniejszych technik generowania różnego rodzaju wydruków, a w szczególności materiałów promocyjnych i reklamowych. Klienci mogą liczyć na bardzo wysoką jakość wydruku, chociaż zwykle muszą zapłacić nieco więcej niż za druk offsetowy.

Czym jest druk cyfrowy?

Druk cyfrowy to metoda druku płaskiego, który wymaga przygotowania odpowiedniej formy drukarskiej. Jest to nowoczesna forma, która w znacznym stopniu różni się od tradycyjnego druku ze względu na sposób zapisu samego tekstu. Oznacza to, że dane tekstowe są przenoszone bezpośrednio z komputera na papier bez wykorzystania formy drukarskiej. Najczęściej druk cyfrowy stosuje się przy niskich nakładach. Więcej informacji na temat tej techniki można znaleźć na stronie https://unilogo-drukarnia.pl/co-to-jest-druk-offsetowy-czym-rozni-sie-od-druku-cyfrowego

Druk cyfrowy: zalety i wady 

Zdecydowaną zaletą druku cyfrowego jest możliwość zrealizowania zlecenia, wydruku w bardzo krótkim czasie, a właściwie natychmiast po otrzymaniu od klienta materiałów. Dzieje się tak ze względu na pominięcie formy drukarskiej. Pierwszą odbitkę można uzyskać już po kilku chwilach, co z pewnością wpływa na zadowolenie i satysfakcję klienta. Dodatkową zaletą jest możliwość personalizacji wydruku, co jest właściwie niemożliwe w przypadku offsetu. Z druku cyfrowego można korzystać na przykład w przypadku materiałów konferencyjnych lub szkoleniowych. Kolejną zaletą jest wysoka jakość, przewyższająca druk offsetowy, wygoda i możliwość szybkiej realizacji zamówień. Warto także pamiętać o tym, że wydruki cyfrowe można poddać także kolejnym obróbkom introligatorskim np. pokryć je folią lub sztancować oraz wykorzystywać w nich różne rodzaje papieru. Druk cyfrowy posiada jednak również wady. Największą z nich jest jego nieopłacalność w przypadku dużych nakładów. Właśnie dlatego firmy, które chcą przygotować dużą ilość materiałów reklamowych lub promocyjnych, powinny zdecydować się na inny rodzaj druku lub liczyć się z bardzo dużymi kosztami. Cena jest właściwie jedyną wadą druku cyfrowego, która ma jednak duże znaczenie, zwłaszcza w przypadku realizacji szeroko zakrojonych projektów. Oznacza to, że klienci, którzy chcą wydrukować powyżej 1000 sztuk materiałów powinni raczej zdecydować się na druk offsetowy, który w tym wypadku będzie bardziej opłacalny.

Druk cyfrowy ma największe zastosowanie w reklamie i biznesie i polecany jest on tym klientom, którzy przewidują stosunkowo niewielki nakład materiałów. 

Warto przeczytać