Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że zatrudnienie odpowiednich fachowców, to dopiero połowa sukcesu. Jeśli chcemy, aby nasza firma funkcjonowała, tak jak powinna, potrzebny jest także odpowiedni styl zarządzania - nie tylko na poziomie zarządu, ale także w każdym dziale. Szczególne znaczenie ma to w przedsiębiorstwach, w których każdy zespół odpowiada za rozwój innego projektu. Dlaczego tak ważne są szkolenia zarządzania projektami

 

Czego możemy się nauczyć?

W zależności od tego, na który kurs się zdecydujemy - rodzaj i wielkość materiału do przyswojenia będzie się nieco różnił. Wszystkie zagadnienia będą obracały się jednak wokół trzech głównych sfer - koncepcji, narzędzi i metod zarządzania projektami, kompetencji miękkich w zarządzaniu oraz analizie konkretnych case studies. Kursant może poznać metody planowania, sterowania i kontroli nad realizacją projektów oraz ich finansowania, a także nauczyć się zarządzać ryzykiem i portfelem projektów. Co ważne, podczas szkolenia z zarządzania projektami możemy zapoznać się z takimi metodami zarządzania jak Six Sigma. Jest to koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem, która z powodzeniem wykorzystywana jest przez topowe marki na całym świecie. 

Wśród kompetencji miękkich rozwijane są natomiast zdolności przywódcze, motywacyjne, a także techniki wywierania wpływu i efektywnej komunikacji. Zbudowanie dobrej relacji w zespole ma ogromne znaczenie dla powodzenia projektu, dlatego nie powinniśmy lekceważyć tej części szkolenia. Zarządzania projektami najlepiej jest się uczyć w praktyce, dlatego wiele tematów jest omawianych na praktycznych case studies, które pomagają lepiej zrozumieć problem. Możemy wówczas poznać techniki, jak sobie radzić w konkretnych sytuacjach.

 

Zarządzanie projektami - szkolenie dla każdego lidera

Niezależnie od tego, czy na co dzień koordynujemy pracę małego, kilkuosobowego zespołu czy może zarządzamy dużym działem - szkolenie z zarządzania projektami powinno z pewnością znaleźć się w naszym CV. Dzięki niemu nie tylko będziemy potrafili lepiej zaplanować naszą pracę, ale także nauczymy się technik, które bywają niezwykle pomocne przy budowie autorytetu oraz negocjacji z klientami. Dobrze wyszkolony manager wie, jak osiągnąć wysoką efektywność bez zbędnych nakładów finansowych. Może się bowiem okazać, że dany zespół zatrudnia aktualnie za dużą liczbę pracowników lub realizuje zbędne procesy, które narażają przedsiębiorstwo na koszty. 

O szkoleniu tego typu powinny pomyśleć także osoby z aspiracjami na stanowisko kierownicze. Posiadając taki wpis w życiorysie, będziemy mieli znacznie większe szanse podczas walki o wakat. Co ważne - wiele firm oferuje szkolenia tego typu zarówno w formie stacjonarnej, jak i online. Takie rozwiązanie sprawia, że łatwiej jest nam pogodzić kurs z codziennym życiem prywatnym i zawodowym. To my decydujemy, kiedy chcemy poświęcić czas na naukę, a przy tym na bieżąco możemy obserwować nasze postępy w kursie. 

 

Warto przeczytać