Trzeba przyznać, że od powstania Instagrama w 2010 roku wiele wiodących marek, wpływowych osobistości mediów społecznościowych, celebrytów i co sprytniejszych przedsiębiorców dociera do swoich docelowych odbiorców także poprzez ten serwis. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący błędów marketingowych, pojawiających się na Instagramie, których powinieneś unikać. Przeczytaj go koniecznie!

Fenomen Instagrama
Zacznijmy od tego, że ludzie, w większości, są wzrokowcami, uwielbiają patrzeć i to głównie na tym fakcie opiera się ogromna popularność Instagrama. Przede wszystkim możliwość udostępniania obrazów zaczyna służyć nam do czegoś więcej niż tylko wrzucania do Internetu kolejnych „selfies”. Co ciekawe obecnie Instagram często wykorzystuje się do prowadzenia kampanii biznesowych, by przyciągać więcej klientów potencjalnych i branżowych, a w rezultacie zwiększyć dochód z działalności. Tak jak w przypadku Jeremy’go Page’a w okresie od listopada do grudnia 2012 roku sprzedaż wzrosła aż o 46% – z 1150$ do 2100$. Okazuje się, że to wszystko dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu Instagrama i tzw. attraction marketingu, by przedłożyć swoją ofertę odpowiednim osobom. Mało tego, najnowsze badania wykazały, że pod względem aktywności Instagram przewyższa inne media społecznościowe, a dokładniej, odnotowuje aż 15 razy większe zaangażowanie niż Facebook i 20 razy większe niż Twitter.

Brak strategii ukierunkowanej na konkretny cel
Przede wszystkim cel strategii marketingowej to jedna z tych wszechobecnych biznesowych fraz, o których jednak łatwo zapomnieć. Pomimo że to właśnie cel stanowi podstawę każdego planu i strategii. Dla przykładu, wyobraź sobie, że uczestniczysz w konferencji czy webinarium, gdzie jeden z prezenterów radzi najpierw wyznaczyć cel strategii, a drugi – spieniężyć listę adresową. Pomyśl, którego z nich posłuchasz? No cóż, na pewno naczytałeś się już wystarczająco wiele o „ustalaniu celów” i wolałbyś raczej pójść za radą drugiego prezentera, by korzyści w formie materialnej zasiliły Twoje konto… Jednak Instagram marketing bez strategii ukierunkowanej na konkretny cel to tylko coraz więcej niewykorzystanych możliwości i wysiłek, który idzie na marne. Dlatego w takiej sytuacji łatwo się poddać, a nawet dojść do wniosku, że cały ten social media marketing po prostu nie działa.

Czy social media marketing działa?
Trzeba przyznać, że ten rodzaj marketingu przynosi rezultaty, owszem, większość marek używa Instagrama, by zwiększyć rozpoznawalność, ale to przecież nie jedyna korzyść.

Warto przeczytać