W każdej działalności gospodarczej kluczowe znaczenie mają podejmowane działania marketingowe. Dobrze zarządzany marketing może przyczynić się do sukcesu firmy – dlatego warto przeznaczyć czas i środki na przygotowanie profesjonalnej kampanii marketingowej. Czym tak naprawdę jest kampania marketingowa? Od czego należy zacząć jej planowanie? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie związanie z kampaniami marketingowymi.


 

Co to jest kampania marketingowa?

Istnieje kilka definicji kampanii marketingowych. Mówiąc w największym uproszczeniu, kampania marketingowa jest po prostu zespołem działań, które mają na celu osiągnięcie określonego celu. Kanałem komunikacji, który jest wykorzystywany w kampaniach marketingowych, są różnego rodzaju media masowe: prasa, radio, telewizja, Internet. W ostatnich latach największą siłę oddziaływania mają kampanie prowadzone w telewizji i Internecie.


 

Jakie są cechy dobrej kampanii marketingowej?

Skuteczna kampania marketingowa to taka, która jest dostosowana do potrzeb docelowych odbiorców. Bardzo ważną cechą dobrej kampanii marketingowej jest więc to, by była jak najmocniej osadzona w realiach rynkowych. Kampania marketingowa może zawierać różne cele, między innymi wzrost sprzedaży, zwiększenie świadomości konsumentów na temat danego produkty lub marki. Kampania reklamowa pełni ogromnie ważne zadanie w trakcie wprowadzania na rynek nowego produktu. Wówczas jej głównymi celami jest z jednej strony przedstawienie nabywcom produktu, a z drugiej zbudowanie jak największego grona potencjalnych klientów.


 

Jak dobrze zaplanować kampanię marketingową?

Planowanie kampanii marketingowej wymaga bardzo złożonych działań i kompleksowego podejścia do problemu. Oczywiście możemy spróbować zaplanować taką strategię sami, jednak najlepiej będzie skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów od marketingu. Znalezienie profesjonalnej agencji marketingowej nie powinno nam zająć dużo czasu, ponieważ takich firm jest obecnie całe mnóstwo. Jak powinno wyglądać planowanie kampanii marketingowej? Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest ustalenie celu, jaki ma spełnić kampania. Oprócz samych celów konieczne jest również dokładne sprecyzowanie takich kwestii, jak:

  • W jakim czasie cele powinny zostać zrealizowane?

  • Jaki budżet ma być przeznaczony na kampanię?

  • Jakie zasoby należy zgromadzić do realizacji kampanii?

  • W jaki sposób zamierzone cele mają zostać osiągnięte?

Kolejnym ważnym etapem planowania kampanii marketingowej jest określenie grupy docelowej. W zależności od tego, jaki produkt czy usługę oferujemy, należy przemyśleć, do jakiej grupy potencjalnych klientów chcemy skierować ofertę. Określenie odbiorców przekłada się następnie na konkretne elementy kampanii: na przykład na wygląd strony internetowej, wybór kanału komunikacji czy nawet spersonalizowanie wiadomości wysyłanych do klientów. Równie ważne jest określenie kanałów dystrybucji treści reklamowych. Mogą to być np. media społecznościowe, marketing e-mailowy czy po prostu wyszukiwarka internetowa.


 

Warto przeczytać