​Nowoczesny marketing w największym stopniu opiera się na tym, co niesie internet. Umożliwia docieranie do klientów najbardziej zainteresowanych daną usługą czy towarem, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo zakupu. Sporo możliwości niesie między innymi email marketing. Tworzenie listy adresów e-mailowych, na które wysyła się newslettery czy inne treści, informujący na przykład o promocjach czy nowościach w sklepie, to jedna z najważniejszych czynności podczas tworzenia sklepu internetowego.

Czym jest email marketing?

Jak sama nazwa wskazuje, email marketing to różnego rodzaju działania związane z promowaniem produktów, reklamą i sprzedażą, które prowadzone są za pomocą poczty e-mailowej. Współcześnie mnóstwo osób korzysta z e-maili. Niektórzy ludzie mają nawet więcej niż jeden adres, korzystając na przykład z e-maila prywatnego, firmowego. Pozyskiwanie adresów e-mailowych jest niezwykle ważne wtedy, gdy chce się szybko i skutecznie promować swój sklep internetowy, stronę internetową, własne produkty czy usługi. Dlaczego? Bo to właśnie za pośrednictwem poczty internetowej można docierać do potencjalnych klientów, które są zainteresowani konkretnymi usługami albo produktami.

Tworzenie listy e-mailowej

Obecnie modne jest między innymi zapisywanie się na powiadomienia. Wiele marek sprzedających na przykład ubrania, kosmetyki czy różne dobra luksusowe działa w ten sposób, że pojawiają się tak zwane dropy sprzedaży, o których klienci informowani są za pośrednictwem poczty internetowej. To sprytne rozwiązanie, dzięki któremu można pozyskać sporo adresów internetowych. Osoby dobrze działające w tej branży posiadają listy e-mailowy sięgający nawet kilkudziesięciu tysięcy adresów. Największe marki mają natomiast listy e-mailowe rzędu kilkuset tysięcy, a może nawet milionów. Wystarczy pomyśleć o takich koncertach jak Zara czy h&m. Oczywiście ich obsługa nie jest prosta, służą do tego konkretne programy, za które sporo trzeba zapłacić w skali miesiąca. Mimo wszystko warto, bo powiadomienia o kolejnym dropie produktów, promocjach czy wyprzedażach trafiają do zainteresowanych klientów, którzy od razu ruszają na stronę sklepu. W ten sposób można naprawdę rozhulać sprzedaż, szybko wypromować swój sklep internetowy i osiągnąć sukces w branży e-commerce.

Jak zacząć tworzyć listy?

Od czego zacząć działania w e-mail marketingu? Tak naprawdę najlepiej od nawiązania współpracy z firmą, która zajmuje się obsługą list e-mailowych, wysyłaniem powiadomień, newsletterów oraz innych treści. Warto również nauczyć się pisać dobre newslettera. Co to znaczy? E-mail marketing jest wtedy skuteczny, gdy ludzie otwierają maile transakcyjne od marek, które docierają na ich skrzynki. Jeśli newslettery będą nudne, nie będą niczym zaskakiwały, odbiorca przestanie je otwierać, więc zaczną trafiać do spamu. W ten sposób umrą śmiercią naturalną, ponieważ mało kto otwiera zakładkę spam w swojej skrzynce e-mailowej. Jeśli e-mail marketing ma być skuteczny, treści przesyłane do klientów muszą być najwyższej jakości.

Warto przeczytać