Marketing to niezwykle szybko rozwijająca się dziedzina – również dzięki nowym mediom, poprzez które każdy ma możliwość łatwego i relatywnie taniego reklamowania się. Media społecznościowe zrewolucjonizowały marketing, również poprzez wprowadzenie nowych sposobów działania i prowadzenia kampanii. Jednym z nich jest performance marketing.

Czym jest performance marketing?

Performance marketing to, najprościej rzecz ujmując, działania reklamowe, których celem jest zaangażowanie odbiorców i skłonienie ich do aktywności. To proces, który ukierunkowany jest głównie na efekt, dlatego też ma tak wielu zwolenników. Jest mierzalny i opłacalny, gdyż przy niewielkich kosztach pozwala na uzyskanie maksymalnego zysku. Prowadzenie kampanii performance marketingowej wymaga oczywiście wprawy. Jak powinna ona wyglądać?

 

O co chodzi w kampanii performance marketingowej?

Jak wspomnieliśmy, performance marketing nastawiony jest przede wszystkim na mierzalne aktywności, a zatem wszystkie reakcje, które zostały wygenerowane za pomocą reklamy. Również sam koszt działań reklamowych generowany jest za pomocą efektów, nie zaś wyświetleń. Co kwalifikuje się jako reakcja potencjalnego klienta? To wysłanie zapytania, kliknięcie linka, złożenie zamówienia, wyświetlenie filmu czy też podanie danych (zostawienie leada). W zależności od tego, jakich efektów oczekujesz, musisz zoptymalizować kampanię właśnie pod kątem konkretnej akcji. Dzięki temu wiesz, czego się spodziewać i jakie korzyści przyniosły reklamy. Performance marketing pozwala na łatwe zmierzenie efektów kampanii. Sam sposób tworzenia reklam jest tutaj dowolny. Performance marketing nie narzuca żadnych metod czy działań. Najważniejsze jest osiągnięcie celu. Jak to zrobisz? To zależy tylko od Ciebie.

Performance marketing rozwija się szybko i ciągle zyskuje nowych zwolenników. Nic w tym zresztą dziwnego – obiecuje bowiem fantastyczne efekty bez wielkich kosztów. Wiele oczywiście zależy od samej kreacji reklamowej, grupy odbiorców czy wybranych mediów. Jeśli jednak wszystkie elementy będą ze sobą współgrać, kampania performance marketingu może przynieść realne korzyści.

Warto przeczytać