Atrakcyjne graficznie banery reklamowe są jednym z tradycyjnych narzędzi marketingowych – warunkiem jest jednak minimalizm projektu, chwytliwa treść oraz wydruk i montaż odpowiedniej jakości i we właściwym miejscu. Baner nadal jest wartym rozważaniem rozwiązaniem, mimo że obecnie popularna jest także reklama w Internecie.

Reklama online i offline

Inwestycja w narzędzia reklamowe – zarówno offline, jak i online – to w wielu branżach działanie konieczne. Dobrze się uzupełniają, zamiast wzajemnie wykluczać. Duża konkurencyjność sprawia, że nakłady finansowe przekazywane na reklamę należy wpisać w comiesięczne wydatki. W Internecie są to działania SEO, reklama AdWords czy kampanie w mediach społecznościowych, a z nośników tradycyjnych popularne są między innymi banery reklamowe, ulotki, wizytówki czy wielkogabarytowe bilbordy.

Tradycyjne narzędzia reklamowe

Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie narzędzi reklamowych internetowych oraz tradycyjnych. Warto wiedzieć, że w wielu branżach to właśnie tradycyjne narzędzia marketingowe pełnią ważną rolę – dopasowanie przekazu, ale też narzędzi reklamy do rodzaju produktów czy usług jest kluczowe. Pozwala zatrzymać stałych klientów, pozyskać nowych i umocnić wizerunek marki na rynku. Jak to zrobić, wykorzystując tradycyjne nośniki reklamy? 

Do wyboru są m.in. banery reklamowe, ulotki, naklejki czy plakaty i wizytówki, gdyż przyciągają one uwagę. Jeśli są dobrze zaprojektowane i czytelne, na pewno mogą szybko trafić do grup odbiorców, na których nam zależy.

Jak projektować banery reklamowe?

Grafika budzi zainteresowanie we wzrokowcach, a przekaz jest łatwy w odbiorze. Nic dziwnego, towarzyszy nam ona na każdym kroku – zarówno online, np. w reklamach Google czy na Facebooku, ale także na tradycyjnych formach reklamy. Banery reklamowe uznawane są za jedne z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych wspierających sprzedaż i zainteresowanie marką.

Aby projekt w pełni nas satysfakcjonował, najlepiej przemyśleć jego każdy element, a wykonanie zlecić drukarni, która jest długo obecna w branży poligraficznej, ma duże doświadczenie i stosuje nowoczesne technologie druku. Odpowiednia intensywność barw, czytelność tekstu i widoczność szczegółów to cechy dobrych banerów czy ulotek.

Skuteczne banery reklamowe muszą zawierać kilka ważnych elementów, być atrakcyjne wizualnie oraz spójne graficznie. Projektując logo, stronę internetową, wizytówki, banery reklamowe, ulotki czy grafiki do kanałów social media, należy pamiętać o zasadzie spójności we wszystkich materiałach marketingowych. To podstawa, aby budować wizerunek marki i umacniać jej pozycję na rynku. Projektując baner, trzeba mieć na uwadze zarówno grafikę, jak i przekaz.

Content. Na banerze powinno znaleźć się przede wszystkim logo firmy, a także hasło reklamowe i rodzaj usługi lub produktów, ew. dane kontaktowe – jak kanał na Facebooku i Instagramie, adres strony internetowej lub telefon. Warto, w miarę możliwości, zamieścić też CTA, czyli wezwanie do działania – np. „zarezerwuj”, „sprawdź”, „zamów”.

Typografia. Kluczem do sukcesu jest też dopasowanie rodzaju i wielkości czcionki – wszędzie powinno się stosować ten sam krój pisma. Ważne są też kolory i minimalizm – estetyczny projekt zwróci uwagę, przeładowany treścią jedynie zmęczy wzrok i zniechęci. Agresywne banery będą drażnić, dlatego kieruj się zasadą – im mniej, tym lepiej.

Warto przeczytać